Hårt

Jag ska väl erkänna att det inte händer speciellt mycket i mitt liv just nu. Jag jobbar från 10.00-18.00 sex dagar i veckan och är för trött för att göra något på kvällen. Det blir mest att jag ser på film eller åker och äter hos mamma.

Men igår var vi hos Alle och Thom och fick pannkakor och bär till kvällsmat. Jag kännde mig inte speciellt social. Jag är för trött. Jag får väl hoppas att jag vänjer mig vid arbetslivet snart.

I måndags var vi i Kulltorp och firade pontus med god mat och kaffe. Så lite åker vi väl ut på trots allt. Det var väldigt trevligt i alla fall.

Nu ska jag väcka Mikael och sen jobba.

För liten

Nu har vi kommit hem från Mamma som har bjudit på mat.

Jag jobbade till fyra igår (långlördag och marknad) och kl.16.33 tog jag tåget ner till Halmstad. Kändes jättekonstigt eftersom det är samma tåg jag hade tagit om jag skulle åkt till Båstad. Men så var det inte. Mikael, Thom och Linus hämtade upp mig och vi åkte och plockade upp Andreas och sen stack vi till Haverdal och Mikaels stuga. Sen dök även Palm och hans Umeåvän Jens upp. Så jag och 6 killar drack öl på en altan tillsammans i Halmstad. När klockan tickade åt 24 tog vi svarttaxi in till Halmstad och kom inte in någonstans för att stina är för liten. Stackars killar som får dras med en minderårig brud.
Jag och Mikael tröttnade tillslut på att försöka ragga in mig någonstans så vi stack till pastavagnen och käkade asgod pasta med sås och grönsaker. Sen blev det taxi hem.

Idag har vi slöat till tre sen stack vi och käkade jätteräkmacka på bulls. Det bästa jag har ätit med asmycket ägg och majonäs.

Nu ska jag beställa kläder från H&M.

Pusskram

REA

Det har varit helt sjukt idag. Hela dagen har kännts som en timme, bara för att det har varits så mycket att göra.
Skönt men ganska jobbigt med rea.
I morgon är det lön. Asbra! Jag ska köpa kläder och skor. Träningsskor. På Stadium som alle ha visat mig.
I morgon kväll blir det gästgivargården med det gamla gänget. Det blir trevligt.
Snart är veckan slut och det ska bli skönt.
Städat och fixar det sista med listerna har vi gjort idag. Det blev mycket fint.

Hoppas det blir lite finare väder någon gång.

Pussochkram

Duktiga

Idag har jag jobbat och när jag kom hem hade Mikael målat listerna som skulle ha målats för 5 månader sen.
Det är lite finare nu när alla listerna ser likadana ut.

Vi har sprungit också. En runda på 4km och vi matchade inte tröjor, som Thom och Alle gör ibland.
Efter det hade vi styrketräning i lägenheten.
Efter att ha börjat med ryggövningar har jag inte ont i ryggen alls längre. Att det kan vara så svårt att börja träna när det egentligen är så enkelt.

Så jag säger det igen: "Jag ska börja träna!"
Vi får se hur det blir.

Nu blir det Teé och Terminator.

Pussochkram

Söndag

Nu ligger vi i soffan och ser på golf. Eller Mikael gör. Jag sitter och kollar alla bloggar i hela världen och har varit inne på facebook ca 378 gånger senaste halvtimmen.

Ikväll blir det We were soldiers med nektariner och sojabnönor.haha

Miklon övar lite

Sture Ajlavjo

12-årskalas

När man har flyttat hem igen så måste man gå på alla kalas som hela släkten har. Eftersom man bor så nära nu menar jag.
Fanny fyllde 12 igår så då fick vi ju fira det. Asmycket mat blev det, klyftpotatis och sånt. Sen blev det kaffe men det hann vi inte med för då var det dags att möta Alle och Thom i pappas hus.
Så vi fyra drack öl och tequila och sen fick petro köra oss till Saloonen på High Chaparral.
Dansa, dansa det var kul och jag träffade gamla klasskompisar. Jag fick en cider också av en tönt som tyckte jag behövde något att dricka. Tack, tack!

Nu ligger dom framför tv:n och slappar och jag sitter och kollar på bilder sen balen och studenten.

Pappa, jag och Mamma

När vi var i Haverdal

Vi hade 6 månader och var på picknick

Gott.

Mysigt och askonstig arm

Miklon, cykla cykla

suer!

Det var fint väder

Men när vi kom hem så regnade det så man knappt såg någonting.

Inte glömma

Jag tänkte lägga upp lite bilder ikväll från när jag och Mikael var i Haverdal.

Här är en:

Miklon

Minne?

Igår jobbade jag som vanligt. Det var en bra dag.

Jag skulle hem till Mamma och äta mat men mitt minne funkar ju inte så bra som vanligt så jag cyklade hem till lägenheten och började grilla med Mikael och Linus.
Jag fick dåligt samvete.
Idag ska jag inte glömma lilla Mamma.

Hej då.

Onsday

Igår jobbade jag hela dagen. Det var inget folk alls så jag och Elin fick sysselsätta oss med att göra om i butiken. Jag lär mig väldigt mycket på Old mac's. Det är bra.
"Man lär sig något varje dag" som Filippa Bark säger. Hon är bäst.

När jag kom hem vid halv sju-tiden håller Mikael på att sätta upp lampan han köpte för flera månader sen.
Han har fått ett ryck nu och ska göra färdigt allt i lägenheten. Och snabbt ska det gå. Men det är ju bra.

Nu ska jag snart cykla iväg.

Söt

Sambo

Igår jobbade jag. Det var trevligt. Lagom mycket folk.

Jag träffade alla små flickor igår också men jag gick hem tidigt för att jag var så trött.

Jag vill se the Killers. Jag har hört dem live i telefon "somebody told me" det var bra. Titti är snäll.

Jag har blivit sambo. Fast det har jag varit länge...i smyyyg.

Jakäridig

Nu ska jag cykla till jobbet.

Måste visa

Anna ileby har gjort ännu en bild på mig och Mikael. Det finaste jag sett.
Ni måste titta på hennes blogg:  http://www.glamour.se/blogg/bloggkonstnaren/

Ni ser orginalbilden längre ner.

slut på semester

Idag har jag inte jobbat på High Chaparral. Utan idag har vi faktiskt varit lite turister och varit på själva nöjesfältet.
Jag, Mikael, Emil, Anna, Thom och Alle har sett på Lucky Luke-showen, ätit mjukglass och sett på westernshowen som faktiskt var sjukt bra i år.
Vi hann också med att äta rester från igår då Helena hade 25-årskalas hos pappa och liselott.

Jag har ju hunnit med en del nu under mina tre veckors semester.
Jag, Mikael, Emil och Anna begav oss till Öland för att vara megasvennar i tre nätter. Det var sjukt mysigt och vi gick på vartenda loppis på hela ön. Jag köpte berlocker och fina tallrikar från Björn Winblad för 40kr stycket vilket var väldigt billigt enligt Anna. Bäst att lyssna och nu sitter de på väggen.
Vi var också inne i Borgholm och åt sushi. Populärt för vissa och mindre populärt för andra. Där köpte jag även skor, röda och fina.
Vi var på marknad också, allt var Hello Kitty men jag köpte inget sånt. Jag köpte jättefina plåtskyltar med pinup:or på som gjorde reklam för Coca Cola.

På vägen hem åkte vi igenom glasriket och stannade på både ittalaoutlet och bodanovaoutlet. Jag köpte en jättefin skål.

Dagen efter åkte jag och Mikael till Haverdal och fullt hus. Det var trevligt och avklopplande.

Imorgon börjar det nya livet och allvaret. Jag ska börja jobba heltid från kl.10.00-18.00 måndag-fredag och 10.00-14.00 lördagar. Efter semestern får jag vara ledig måndagar också så jag hinner med min veckoshopping.

Nu blir det mys i soffan.

Jag och Eslin påväg till Öland

Anna påväg till Öland

Och Emil påväg till Öland

Mikael jobbar med tältet som hans farmor  äger. Sjukt bra pose.

Vi drack vin och spelade muminkort.

Matbord

Mysa sig lite

Emil och världens coolaste boombox.

Rita lite

Miklon fick kompisar

På en loppis stod det fina saker på dörren.

Vi gick bland berg.

Måste putta på

söt

Semester

Idag kom jag och Miklon hem från Haverdal, utanför Halmstad där hans familj har stuga.
Vi började veckan med Liseberg sen har vi solat, inte badat, ätit tonfisk och spenatsås, fikat i en väderkvarn, ätit jordgubbar med mjölk och vattenmelon.
Vi har spelat strandtennis (han måste bli av med energi ibland), träffat kusiner, varit ute och ätit, sett på Ice age 3(det bästa jag sett), köpt mobil och sandaler, handlat på rea.
Sist och bäst så har vi firat vår 6-månadersdag med en cykeltur ner till stranden för att ha picknick med jordgubbar, bigaråer, melon och brieost och alcohol med, fruktvin som jag fick i studentpresent(alldeles för mycket spritsmak) och öl.

Vi har hunnit med att fika hos hans farmor idag också. 70 000 koppar kaffe och ännu mer kakor fick vi och ett tält som vi ska ha från lördag till onsdag då jag, Miklon, Anna och Emil troligtvis ska till Öland. Vi provsatte upp det idag. Det tog lång tid men pappa Bosse hjälpte oss till slut så nu har vi koll på det. Tält, förtällt och ännu ett förtält som man kan sätta utanför. Fattar ingenting men det blir nog bra. Det tar nog upp tre tältplatser. "Vi måste ha varsin träningsoverall" sa Anna "Och magväska". "Nej", inte denna gången. Haha.

Bilder från veckan kommer upp snart.