slut på semester

Idag har jag inte jobbat på High Chaparral. Utan idag har vi faktiskt varit lite turister och varit på själva nöjesfältet.
Jag, Mikael, Emil, Anna, Thom och Alle har sett på Lucky Luke-showen, ätit mjukglass och sett på westernshowen som faktiskt var sjukt bra i år.
Vi hann också med att äta rester från igår då Helena hade 25-årskalas hos pappa och liselott.

Jag har ju hunnit med en del nu under mina tre veckors semester.
Jag, Mikael, Emil och Anna begav oss till Öland för att vara megasvennar i tre nätter. Det var sjukt mysigt och vi gick på vartenda loppis på hela ön. Jag köpte berlocker och fina tallrikar från Björn Winblad för 40kr stycket vilket var väldigt billigt enligt Anna. Bäst att lyssna och nu sitter de på väggen.
Vi var också inne i Borgholm och åt sushi. Populärt för vissa och mindre populärt för andra. Där köpte jag även skor, röda och fina.
Vi var på marknad också, allt var Hello Kitty men jag köpte inget sånt. Jag köpte jättefina plåtskyltar med pinup:or på som gjorde reklam för Coca Cola.

På vägen hem åkte vi igenom glasriket och stannade på både ittalaoutlet och bodanovaoutlet. Jag köpte en jättefin skål.

Dagen efter åkte jag och Mikael till Haverdal och fullt hus. Det var trevligt och avklopplande.

Imorgon börjar det nya livet och allvaret. Jag ska börja jobba heltid från kl.10.00-18.00 måndag-fredag och 10.00-14.00 lördagar. Efter semestern får jag vara ledig måndagar också så jag hinner med min veckoshopping.

Nu blir det mys i soffan.


Jag och Eslin påväg till Öland


Anna påväg till Öland


Och Emil påväg till Öland


Mikael jobbar med tältet som hans farmor  äger. Sjukt bra pose.


Vi drack vin och spelade muminkort.


Matbord


Mysa sig lite


Emil och världens coolaste boombox.


Rita lite

Miklon fick kompisar


På en loppis stod det fina saker på dörren.


Vi gick bland berg.


Måste putta på


söt


Kommentarer
Postat av: sophie bullsson

Åh, har stushi gått och blivit tant och sätter upp tallrikar på väggarna ;) Du är söt och jag saknar dig massa! <3

2009-07-12 @ 23:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0